Tot i que va néixer a Alforja (Baix Camp, 1938) la vida i l’obra de Josep Salvadó Jassans està estretament lligada a Barcelona, concretament a Sarrià. En aquest barri és on tenia ubicat el taller, i on també treballava el que va ser el seu mestre, l’escultor Josep Rebull. L’exposició del MEAM recull aquesta influència de Rebull amb qui Jassans va estar treballant durant set anys, “tot i que la seva obra no es confon amb l’obra del mestre” expliquen Jorge Egea i Adrià Arnau, els dos comissaris de la mostra.
L’exposició recull una cinquantena d’obres, provinents del propi MEAM, dels museus de Montserrat, el Vendrell, Reus i de col·leccions particulars, el que la converteix en la retrospectiva més ambiciosa que s’ha fet mai de Jassans, mort ara fa justament 10 anys (2006). La influència de l’escultura mediterrània i de Grècia és constant en totes les seves creacions, tot i que mai no va poder visitar el país hel·lè. Per això, com diu el títol de la mostra, la seva és una “Grècia imaginada”. Els clàssics, juntament amb la figura femenina, són recurrents en la seva obra. Una dona, però, que apareix “molt viva”, potser perquè treballava amb models al natural.
Tot i viure durant molts anys a Barcelona hi ha poca obra pública de Jassans a la ciutat. Hi destaquen la figura d’un Sant Jordi de bronze que hi ha a l’edifici del Parlament de Catalunya i l’escultura dedicada a Lluís Millet que hi ha a les portes del Palau de la Música. De fet, algunes de les seves escultures més famoses, com ‘La flama’ que obre l’exposició, ‘Al vent’ o ‘Cant a la vida’ estan ubicades a Reus.