L’objectiu, com sempre, és fomentar la lectura i la compra de volums en català, un hàbit que segons les institucions encara està poc estès. L’any passat, durant la fira, es van vendre 15.000 llibres.
Durant la presentació, Albert Pèlach, de l’Associació d’Editors en Llengua Catalana, ha subratllat la valentia dels editors que segueixen apostant pel llibre en català tot i la crisi, que cada any es fa més dura per al sector. Segons la seva lectura de l’estudi Comercio Interior del libro en España, de 2013, el mercat del llibre a Catalunya ha baixat un 11,7%, en la mateixa proporció que a tot el territori espanyol. Les vendes podrien haver baixat un 8%. Tot i així, segons el mateix estudi, es publiquen més títols en català (10.157 l’any passat) però en menor quantitat (1.850 exemplars en lloc de 2.292 el 2011).
Una iniciativa benvinguda
En aquest context, iniciatives com la Setmana del Llibre en Català són benvingudes. “La fira ja s’ha convertit en un moment clau de l’agenda dels editors”, ha explicat Montse Ayats, la presidenta de la Setmana.“Per això s’hi presenten moltes novetats.” La fira fa visible la feina de les editorials, però també de les llibreries, les biblioteques i institucions públiques, gràcies a les activitats que s’organitzaran fins al 14 de setembre, entre les quals, el lliurament del premi Trajectòria a Carme Riera el divendres 12 o la representació de l’espectacle ‘Victus’, de la novel·la d’Albert Sánchez Piñol, el dijous 11 a les 20 h. Tot és benvingut per fomentar la lectura, perquè els catalans, com la majoria dels europeus, llegeixen com a mínim un llibre a l’any.