La companyia madrilenya Kor’sia fa tres funcions al Mercat de les Flors de la seva versió del clàssic ‘Giselle’. És part de la programació de la sala que s’incorpora al Dansa Metropolitana, que se celebra a 12 municipis entre el 10 i el 17 de març.
Però la proposta de Kor’sia, companyia fundada pels exballarins de la CND Mattia Russo i Antonio de Rosa amb Giuseppe Dagostino i Agnès López Rio, té poc a veure amb el clàssic del XIX. És una ‘Giselle’ que prescindeix del llibret original, tant de la narrativa com dels personatges. “Hem volgut utilitzar els conceptes de la peça i disseminar-los entre tots els ballarins en un treball coral. Ens centrem en el tema de l’amor desde la pregunta de si un amor absolut i suïcida com el de Giselle té sentit al segle XXI”, explica Antonio de Rosa, codirector, cocoreògraf i ballarí a l’espectacle.
Música original i fragments d’electrònica
I la resposta, evidentment, és que no, de manera que el muntatge és com trasllada el sentiment amorós als nostres temps, centrant-se en la pèrdua i el desig. Una veu en off va recitant durant bona part de la peça, reflexions al voltant del tema. A escena hi ha 11 ballarins que, segons el director i coreògraf, “es pot dir que tots són Giselle”.
“El que queda de ‘Giselle’ són els conceptes i la música original d’Adolphe Adam”, comenta Antonio de Rosa. Però no sempre, perquè hi ha també pinzellades de música electrònica (del treball ‘Permanent destruction’, de Naomi Velisasriou & Joost Maaskant).
‘Giselle’, que es pot veure els dies 10, 11 i 12 de març a la MAC del Mercat de les Flors, va guanyar el 2018 el premi al millor espectacle de dansa.