El "photocall", una mena de set per on desfilen els famosos davant dels fotògrafs, no té gaire tradició als teatres, però cada cop hi ha més estrenes de musicals que l'incorporen per donar glamur a l'esdeveniment. Aquest és un musical que es vol precisament glamurós, elegant, sensual. Ambientat a la ciutat nord-americana durant la llei seca, té l'encert d'estar basat en fets reals, els dels assassinats presumptament perpetrats per una model i una cantant de cabaret, les Velma i Roxie de la ficció, que aquí encarnen Marta Ribera i Maria Blanco. Una representació de l'equip creatiu del musical de Broadway i el West End es va encarregar de supervisar l'espectacle, estrenat a Madrid el novembre de 2009. MARTA RIBERA i MARIA BLANCO, intèrprets "Fa 15 anys que fan això. Saben perfectament el camí que han de seguir: les pautes, els matisos... Llavors, nosaltres fem així, i ens posem a les seves mans. Jo sempre dic que som com plastilina i ens deixem moldejar." El primer i mític 'Chicago', de Fred Ebb i Bob Fosse, de 1975, va tenir, paradoxalment, poca acceptació. L'actual espectacle és una còpia del "revival" que Broadway va propiciar 20 anys després, que ha tingut una vida molt més llarga i enorme projecció internacional. "20.000 representacions s'han fet de 'Chicago' des que es va crear, el 1996. Unes xifres que incrementa aquesta adaptació al castellà que ha fet més d'un any i mig de gira i que recala 8 setmanes al Tívoli. Us ho ha explicat Victor Giralt Jonama."
De la mà de la mateixa empresa que acaba de desembarcar al Barcelona Teatre Musical amb ‘Los miserables’, arriba al Tívoli aquesta versió castellana que protagonitzen, al costat de Manuel Rodríguez, dues catalanes amb llarga experiència en musicals, Marta Ribera i Maria Blanco.
El comentari de Victor Giralt Jonama:
He de confessar que no m’agrada que em tradueixin, ni al castellà ni al català, bandes sonores de musicals tan coneguts. Preferiria que només haguessin traduït els fragments dialogats. L’argument contrari diu que les lletres de les cançons aporten informació argumental, però a mi, personalment, no em convenç. A banda d’això, és probablement el ‘Chicago’ més ben facturat que ha trepitjat Barcelona, sense ser una producció enorme, perquè malgrat els 26 intèrprets i els 14 músics, és força austera. Trobo a faltar profonditat per a les evolucions i coreografies dels intèrprets, però suposo que aquesta és l’escenografia que marca Broadway i al Tívoli hi ha l’espai que hi ha.