El Museu del Disseny acull la gran cita de la seva programació del 2023: fins al 27 d’agost es pot visitar “Digital impact”, una mostra en què es pot descobrir el present i el futur de l’art i el disseny digital en una experiència immersiva. L’exposició ocupa 4.000 m² amb 16 obres de 16 artistes digitals de renom internacional.
La mostra vol apropar el paradigma digital al públic de totes les edats i canviar la consciència col·lectiva perquè, “lluny de la fredor amb què sovint se l’associa”, l’element digital també pot provocar reaccions en les persones que s’hi endinsen.
‘Digital impact’ és una exposició imprescindible per a tots aquells interessats a experimentar allò que la tecnologia pot fer i crear, i transformar la nostra manera de veure les coses”
“Una ciutat que ens recorda la ciència-ficció dels anys 70”
Passejant per la mostra, el visitant es podrà submergir en diferents obres en què la realitat física i la virtual s’entortolliguen. “Hem creat una ciutat que ens recorda la ciència-ficció dels anys 70, amb iglús on situem les obres, per gaudir-ne en entorn d’intimitat. Aquí hi ha molt més que grans pantalles”, assegura en Pep Salazar, el director de “Digital impact”. Precisament l’entorn s’ha treballat amb un dels creadors que exposen a la mostra, el prestigiós il·luminador Toni Arola. Per tenir-la llesta hi han treballat 300 persones.
La majoria de les 16 obres exposades han estat creades exclusivament per aquesta exposició, que ha transforma el Museu del Disseny en “un pati de joc” en què el públic podrà experimentar a través de tecnologies avançades, elements visuals, algoritmes i altres.
L’efecte de la pandèmia a l’aeroport
Una de les propostes és ‘Passengers: BCN’, de Brendan Dawes, que mostra l’efecte de la pandèmia a través del flux de passatgers per l’aeroport del Prat entre el 2019 i el 2021. Una peça feta amb impressió 3D.
Entre els artistes internacionals també destaca Refik Anadol, que presenta ‘Machine memoirs: space’. Es tracta d’una proposta construïda a partir de dades públiques de la NASA amb un univers de dades abstractes que explora la relació entre memòria i tecnologia.
Pel que fa als nacionals, hi ha Domestic Data Streamers amb els ‘A cartography of human connection’, un grup de criatures mecàniques que cartografien les interaccions en línia a Tinder o a la Wikipèdia. Pel que fa Antoni Arola, ha creat una cúpula celestial com a espai sensorial, que convida a reflexionar sobre l’impacte del canvi climàtic. Alba G. Corral ha creat ‘Mercuri’, una peça immersiva per explorar els elements estètics digitals.