(ACN) El Govern espanyol ha donat llum verda aquest dimarts a les obres per connectar l’L9 de metro i els trens de Rodalies amb la Terminal 2 de l’aeroport del Prat. L’actuació preveu una galeria d’enllaç per recórrer la distància entre les estacions i la terminal, utilitzant un vestíbul soterrat.

S’hi instal·laran escales mecàniques, s’adequarà el vestíbul i s’adaptaran les instal·lacions amb acabats i mobiliari nous, entre altres, segons ha detallat el Ministeri de Transports en un comunicat. L’Estat n’assumirà íntegrament el finançament i ja ho ha licitat per 4,1 milions d’euros, amb IVA inclòs. Tot plegat pretén incrementar la multimodalitat i la connexió entre diferents mitjans de transport.

L’actuació, que desenvolupa Adif, s’emmarca en la construcció de la nova connexió ferroviària amb l’aeroport, que anirà fins a la T1, amb una parada intermèdia a la T2, on es connectarà amb l’L9 del metro. El nou traçat, de via doble, s’inicia en la línia d’ample convencional Barcelona-Vilanova i les obres licitades preveuen que la connexió s’habiliti amb una galeria d’enllaç per recórrer la distància entre l’estació de metro i la T2 de l’aeroport, utilitzant el vestíbul ferroviari soterrat.