Al carrer de Pamplona, 89, cantonada Pallars, hi havia la fàbrica Montesa, el lloc on es va crear la motocicleta Impala. Gregorio García, responsable de l’àrea de motors Montesa (1960-1975), recorda l’aparició d’aquesta emblemàtica motocicleta en aquest capítol de ‘Va passar aquí’.

Un disseny nou i de Permanyer i Milà

La Impala va ser creada per l’empresari Pere Permanyer i el dissenyador industrial Leopoldo Milà l’any 1962. Milà va estar dos anys per dissenyar-la i per aquesta feina va rebre el premi Delta d’Or l’any 1962.

En aquella època, Gregorio García era responsable de muntatge i li van encarregar muntar la primera unitat de la Impala, un prototip que havia de servir de model per a la fabricació en cadena. L’objectiu inicial era fer-ne 10 de diàries. Tota la planta estava il·lusionada amb la nova moto, perquè era diferent de totes les que havien vist abans.

Havia d’anar bé. Estava molt ben dissenyada. Els petits detalls estaven molt cuidats ”
Gregorio García, responsable de l’àrea de motors Montesa (1960-1975)

Disseny senzill, reparacions fàcils

A Barcelona queden pocs taller especialitzats en reparació de motos Impala. Santi Ruíz, membre del Moto Club Impala, explica que la Impala està dissenyada des de la senzillesa. Per tant, mantenir-la és molt fàcil. Això explica que encara se’n vegin força per la ciutat. És una moto amb personalitat i un so inconfusible.

La Impala té un so molt característic, un ‘pam-pam-pam-pam’ que se sent per tot el carrer”
Santi Ruíz, membre del Moto Club Impala

Segons Ruíz, el motor de la Impala està molt ben fet. El disseny de la moto té un punt esportiu i de seguida es va fer servir com a moto de competició.

La Impala es va vendre molt bé a Catalunya, però també a la resta d’Espanya, especialment al llevant i a Andalusia. Es va convertir en l’alternativa al Seat 600 per a la gent que no es podia permetre el cotxe.

Objecte de culte

Avui, la Impala s’ha convertit gairebé en objecte de culte i hi ha diferents clubs, com el Moto Club Impala, que s’encarreguen de gaudir-na i conservar-la. La Impala és una moto que ha passat de generació en generació. Actualment, però, la normativa de baixes emissions restringeix que pugui circular uns dies i horaris determinats.