Al carrer d’Aribau, cantonada amb Còrsega, hi ha la cocteleria Dry Martini, considerat en sis ocasions el millor bar de l’estat en la darrera dècada i, segons la revista Drinks International, un dels millors del món.

Per a Javier de las Muelas, propietari del Dry Martini, els bars han de ser un punt de trobada i no només llocs per veure i per menjar. Diu que el seu, s’ha convertit en “un Vaticà de bars”.

El Dry Martini va ser creat fa quaranta anys per Pere Carbonell. El seu desig era crear un lloc exclusivament dedicat al Dry Martini, el rei dels còctels, a l’estil dels que hi havia feia dècades a Londres o Nova York. Els primers anys, el Dry Martini era un bar eminentment masculí, amb un ambient reservat, amb cortines tancades, i on els homes fumaven Habanos. La decoració estava feta amb materials nobles, com ara el llautó, la fusta i la pell. A l’interior del local original, on ara hi ha el restaurant, l’Speakeasy, hi havia dos dipòsits de dos-mil litres de ginebra. En aquest context, Carbonell va implantar el ritual i la forma d’oficiar que avui es fa servir arreu a l’hora de servir aquest famós còctel.

El Dry Martini és un còctel estretament lligat al personatge de James Bond, i a personalitats com Hemingway, Mies van der Rohe, Tarantino o Madonna.

La cocteleria Dry Martini ha estat escenari de moltes anècdotes. De las Muelas recorda el dia que l’escriptor colombià Álbaro Mutis va estar servint còctels. O la recent visita de Dan Brown, l’autor d'”El codi Da Vinci”. Els polítics també freqüenten el restaurant, de vegades per ordir traïcions, segons De las Muelas. I els directius esportius, com els presidents del Barça. En general, es pot dir que al local no hi falten els famosos de tota mena: futbolistes, cantants, actors… I parlant d’actors, De la Muelas es va vestir de capellà i va casar una parella per una pel·lícula sobre el Dry Martini.

Al mirall de la barra hi ha escrita la combinació del Dry Martini que se serveix al local: 1/2 de london dry gin. 1/2 de french vermouth. 1 dash orange bitters. Però De las Muelas reconeix com a pròpia una altra barreja: ginebra amb carícies de vermouth sec, twist de la pell de la llimona, una copa molt freda i una oliva sevillana.

Fa uns quants anys que el local té, a la vista dels clients, el Dry Counter, un marcador que compta els Dry Martinis que se serveixen. L’any 2.010, es va servir el Dry Martini un milió. Actualment, està a prop d’arribar a un milió noranta-mil.