A la muntanya de Montjuïc es van celebrar les mítiques curses de motos de 24 hores, amb 32 edicions entre el 1955 i el 1986. Javier Gil, director de cursa de les 24 Hores de Montjuïc, explica al programa Va passar aquí que totes les edicions les va organitzar la Penya Motorista Barcelona.

Una cursa enmig de la ciutat

Gil recorda que la sortida de les 24 hores de motociclisme de Montjuïc es feia a les vuit del vespre davant de l’antic restaurant La Pèrgola i els boxes estaven davant de la Font Màgica. Explica que quan es corria de nit l’organització no posava una il·luminació extra, sinó que era l’habitual del parc. Gil assenyala que “córrer a la nit és complicat”, però remarca que els accidents més greus es produïen quan acabava la nit, amb el canvi de llum i el cansament.

Gil destaca que era “un circuit excepcional” perquè el públic venia amb metro o caminant des de casa seva, però reconeix que també era “perillós”. Hi havia obstacles com arbres, fanals i voreres però es col·locaven fins a “12.000 bales de palla” per protegir els motoristes.

L’accident que posar fi a les 24 hores

En les edicions de les 24 hores que es van celebrar a Montjuïc hi va haver vuit accidents mortals. L’últim va ser el de Mingo Parés el 1986, que va xocar contra un arbre i va morir. Aquest fet, explica Gil, va motivar que s’abandonessin les 24 Hores de Montjuïc perquè “Catalunya tingués un circuit permanent com calia“.

Imatge de l'autor/a