En plena celebració dels 20 anys d’A Contra Blues, rebem Alberto Noel Calvillo, guitarrista de la banda, per parlar d’una trajectòria marcada per la carretera, els directes i una manera molt personal d’entendre el blues, sempre oberta al rock-n-roll, el soul i el rhythm-and-blues.
Amb ell repassem dues dècades de cançons, discos i escenaris, i ens aturem en peces que continuen creixent amb el temps, com Unleashed, recuperada recentment, i la seva versió En el lago, de Triana, una cançó especialment significativa aquests dies després de la mort d’Eduardo Rodríguez “Rodway”, guitarrista i fundador de la banda andalusa.
Durant la conversa parlem també del que significa tornar al Festival Internacional de Blues de Cerdanyola, una cita amb la qual A Contra Blues manté una relació molt especial.
I aquest retorn arriba amb un concert únic: el 4 d’octubre, la banda tornarà a compartir escenari amb la Jove Orquestra de Cerdanyola i recuperaran així l’esperit de la col·laboració que ja van protagonitzar el 2017, però amb arranjaments nous, repertori renovat i una producció creada especialment per celebrar els 20 anys del grup.
Tot plegat, dins d’una 35a edició del Festival Internacional de Blues de Cerdanyola, del 2 a l’11 d’octubre, que reunirà noms com Joel, Jan Nieto, Johnny Rawls, Gonzalo Portugal, la Cerdanyola Blues Band, Oleándole, Andrew Duhon, Al Dual, Ángela Hoodoo, D. K. Harrell, Ster Wax, Ana Popovic i Adama Janlo.