L’arribada de la nova zona de baixes emissions a Barcelona coincideix amb un augment els últims anys de zones per a prioritat de vianants. Des del 2004, el nombre d’hectàrees ha passat de 61 a 129. Un espai equivalent a 68 camps de futbol. En aquest augment, hi han contribuït projectes com el de les superilles del Poblenou, inaugurada el 2016 o la de Sant Antoni, del 2018. El creixement més pronunciat, però, va començar el 2014. Aquell any, es van afegir a la ciutat més de 25 hectàrees de carrers i zones per a vianants.
Ciutat Vella, el districte amb més zona per a vianants
Pel que fa a districtes, el rànquing l’encapçala Ciutat Vella amb 28,1 hectàrees. El següent és Sant Andreu, a molta distància, amb 17,7 hectàrees. El districte amb menys espai prioritari per a vianants és les Corts, amb 2,8 hectàrees. Però si mirem els districtes que més superfície han sumat en els últims 15 anys, la llista canvia i l’encapçala Sants-Montjuïc, que ha passat de 3,5 Ha. a 13,8 Ha. en 15 anys. El que menys superfície ha guanyat ha estat les Corts, amb 0,5 Ha. En tot cas, tots els districtes de la ciutat han guanyat espai. Aquesta és la llista i tots els augments:
Augment de voreres, però també de calçades
Sants-Montjuïc i Ciutat Vella, districtes amb més i menys voreres
Sants-Montjuïc és el districte amb més superfície de voreres de Barcelona. El segueix Sant Martí i l’Eixample. A l’altre extrem, hi ha les Corts, Gràcia i Ciutat Vella. En molts casos, però, aquesta llista no s’entén sense comparar-la amb la de zones prioritàries per a vianants. És el cas de Ciutat Vella, que, tot i ser el districte amb menys superfície de voreres, encapçala l’altra llista. Dues maneres diferents de guanyar espai als vehicles.