Darrerament, l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) ha detectat un increment de les consultes i reclamacions referides a revisions del gas d’empreses que, amb l’excusa d’inspeccionar la caldera i altres elements de la instal·lació, realitzen actuacions que presumptament vulneren els drets dels consumidors i actuen de manera fraudulenta.

Per aquest motiu, la Direcció de Comerç i Consum, juntament amb la col·laboració de la comissionada d’Alcaldia per a la Gent Gran, Assumpció Roset, han impulsat xerrades informatives als centres cívics i casals de gent gran de tots els districtes de la ciutat. En aquestes sessions, es donen consells bàsics de prevenció i seguretat davant de qualsevol oferiment de productes o serveis als domicilis.

Sobretot, les persones grans han de saber diferenciar entre una inspecció de la instal·lació del subministrament del gas i una revisió de la caldera. També cal tenir molt clar quan un servei és obligatori i quan és opcional, així com quins són els drets bàsics del consumidor davant d’aquestes inspeccions.

La primera xerrada es fa aquest dimecres, 9 d’abril al Casal de Gent Gran Mediterrània, de Ciutat Vella; se’n faran més al llarg del maig i juny a tots els districtes de la ciutat.