El vigilant de seguretat del metro agredit aquest dissabte passat a la nit ha perdut l’ull. Segons han confirmat a betevé fonts d’ADN Sindical, l’home va ser intervingut quirúrgicament però no es va poder fer res per salvar-l’hi. Aquestes mateixes fonts expliquen que l’agressor, que va ser detingut, va donar un cop de puny molt fort al vigilant i que a la mà hi duia un anell.

Els fets va passar dissabte a la nit a l‘estació de Poblenou, de l’L4, arran d’una baralla a l’interior del vagó protagonitzada per un grup de joves. Tres agents de seguretat del metro van fer baixar els joves a l’estació i un dels nois, de 19 anys, va agredir amb violència un dels vigilants. Arran d’això va ser traslladat a un centre hospitalari, i l’agressor va ser arrestat pels Mossos per un presumpte delicte de lesions.

Els Mossos d’Esquadra han obert una investigació per aclarir les causes de la baralla i mirar d’identificar les persones que hi van participar revisant les càmeres de seguretat del metro.

ADN Sindical s’hi personarà com acusació popular

En una entrevista al betevé directe, Sergi Sánchez, del sindicat de seguretat i serveis de Catalunya, ADN Sindical, ha anunciat que es personaran com acusació popular en l’incident, una vegada el detingut hagi passat a disposició judicial, i acusa TMB de negligència. “Volem que la justícia posi ordre i si cal condemnar TMB per aquesta passivitat, doncs que també el condemni”, ha manifestat.

Sánchez explica que el conductor del metro va avisar que havien pujat quatre persones molt agressives a l’estació de Fòrum i critica que el coordinador de seguretat del centre de control de TMB va decidir enviar-hi els vigilants de seguretat, però no va avisar els Mossos, com es fa en els casos de gravetat.

Amb tot, Sánchez afegeix que els protocols de seguretat del metro estan obsolets i reclamen més eines per defensar-se de les agressions que, assegura, es produeixen “cada dia”. “La Línia 4 i la vermella són les més complicades però l’alarma pot sortir en qualsevol lloc”, es lamenta.

TMB i Securitas condemnen aquesta “agressió sense sentit”

De la seva banda, TMB i Securitas han condemnat “enèrgicament” aquesta “agressió sense sentit contra uns treballadors que tenen com a objectiu únic garantir la seguretat dels viatgers del metro de Barcelona”. Asseguren que tots dos estan en contacte permanent amb els vigilants agredits i, especialment, amb el que ha perdut l’ull. També expliquen, en un escrit conjunt, que estan col·laborant amb els Mossos per aconseguir “que els agressors siguin portats davant de la justícia”.

Comparteix a: