
Veïns de la Trinitat Vella encaren l’any 2025 amb un nou propòsit: retornar una escultura al barri. Es tracta de l’obra de l’artista barceloní Eduard Serra i Güell titulada Evocación al trabajo que es va inaugurar el 12 de febrer de 1961 per l’alcalde Josep Maria de Porcioles a la carretera de Ribes, a la Trinitat Vella.
Segons l’Associació per a la Recerca i Divulgació de la Memòria Històrica de Trinitat Vella, l’any 1973 va ser desmuntada i traslladada a Montjuïc a la plaça de Carles Buïgas davant de la font màgica i del pavelló alemany Mies van der Rohe.

Retornar als barris obrers
L’entitat de memòria històrica de la Trinitat Vella està reivindicant el retorn d’aquesta escultura al barri “d’on no hi havia d’haver sortit mai perquè ja estava situada entre dos barris obrers”. L’Arxiu Històric de Roquetes Nou Barris recolza aquesta mobilització.