Fa dies que ja no es treballa a les obres del carrer del Castell d’Argençola, on els operaris estaven habilitant unes places d’aparcament en línia. Els veïns de la zona alta de Torre Baró van fer comptes i van veure que això els suposava perdre més de la meitat de l’estacionament actual. I van decidir aturar les obres per reclamar un aparcament en semibateria, en lloc d’en línia. Ara negocien amb el districte de Nou Barris una solució. De moment, estan convocats la setmana vinent per estudiar la situació sobre el terreny amb tècnics i la Guàrdia Urbana.

Les obres havien de durar un mes i mig, però la situació s’ha complicat. L’objectiu era fer possible el pas de serveis i emergències pel carrer de forma còmoda. Per això, la idea era endreçar l’aparcament a un costat del carrer i en línia. Aquí van començar els problemes. “Ara hi aparquen una trentena de cotxes ,i si hi posen l’aparcament en línia, com volen fer, passem a tenir només set places“, es queixa José Antonio Martínez Vicario, de l’AV Torre Baró.

Els veïns han recorregut a la tradició mobilitzadora del barri i han aconseguit aturar les obres. També han penjat tot de pancartes en què reivindiquen que els aparcaments siguin en semibateria. “Ho aconseguirem, però, com sempre, fent manifestacions, accions…”, comenta José Hueltes, un altre veí.

“En semibateria hi caben més cotxes”

De fet, han senyalitzat a terra quantes places hi cabrien. “Ho hem mesurat i ens surten 18 cotxes en semibateria. En canvi, en línia són només set, i quatre serien per a persones amb mobilitat reduïda”, explica l’Antonio Eduarte, un dels veïns. Defensen que en un barri tan costerut són necessàries totes les places possibles, perquè el cotxe és imprescindible per a moltes famílies.

“Aquí no hi ha farmàcia, ni comerços. Aquest carrer és pla, però per entrar i sortir cap a les parades de bus hi ha la ‘cuesta de Pocholo‘, que és una de les més costerudes de Barcelona. I hi ha molta gent gran. Necessitem el cotxe, ja que el bus a demanda no passa per tots els carrers”, al·lega Martínez Vicario.

“Només demanem que ens ampliïn un metre i mig per aparcar en semibateria”, afegeix l’Antonio Eduarte. Però aquest metre i mig de profunditat que demanen s’hauria de guanyar en un talús, i aquí és on es topa amb la normativa del Parc de Collserola, segons ha informat el districte de Nou Barris als veïns.

Negociació amb l’Ajuntament

Aquest dijous al migdia els veïns es van reunir amb representants del districte per desencallar la situació. D’allà en van sortir amb el compromís de tenir en pausa les obres dues setmanes més i trobar-se la setmana vinent amb tècnics i Guàrdia Urbana per estudiar la situació sobre el terreny i arribar a una entesa.

L’objectiu seria trobar altres punts on encabir aparcaments, de manera que es garanteixi igualment el pas de vehicles d’emergències. Tot i això, els veïns asseguren que no abaixen la guàrdia ni donen res per fet.