Hi ha preocupació entre els veïns del Poble-sec per com els afectaran les futures obres d’allargament de de Línia 2 del metro, que es faran a tocar de molts edificis de la barriada de la França Xica. Per això demanen que es prenguin totes les mesures de seguretat que calguin per evitar problemes durant la perforació del túnel. La Generalitat i l’Ajuntament han desenterrat aquest dilluns el projecte per fer arribar l’L2 a Montjuïc i els barris de la Marina, una notícia que en un principi ha estat ben rebuda, si bé amb matisos.

El punt més sensible, el Paral·lel

Al betevé directe representants veïnals del Poble-sec han insistit que els treballs es facin tenint en compte les característiques del terreny a Montjuic, on, a més a més, de pedreres, hi ha rierols subterranis i fang. De tots els trams que han demanat que es mirin amb molta cura, especialment amoïna el més proper a l’avinguda del Paral·lel, que consideren que és el punt més sensible.

Josep Guzmán, de l’associació Els Amics de la Plaça de Santa Madrona, ha posat èmfasi en la situació en què es troben moltes de les edificacions a prop del túnel que s’ha d’excavar. N’hi ha de centenàries i, pel que han vist en altres obres fetes, no hi ha gaire fonaments: “Depèn de com siguin les vibracions s’ha d’anar amb molt de compte”, ha recalcat.

Tot i això, ha insistit que no estan en contra de la prolongació del metro i s’alegren pel creixement de la xarxa, però sí que insisteixen que es facin sondatges i es tingui en compte que “no tot el terra de Montjuïc és igual”.

Comparteix a: