En el comunicat afirmen que el desnonament del Banc Expropiat “és una mostra de com s’ha resolt la crisi financera generada per la bombolla especulativa”, ja que consideren que l’immoble “mai no hauria hagut de tornar a mans privades i les entitats del barri tenen tot el dret de reclamar-ho per a fins socials”. El teixit veïnal afirma que els col·lectius del Banc Expropiat “han dut a terme un bon treball” que cal “continuar” i considera que “cal trobar una solució a la situació creada amb el desnonament”. Afirmen, a més, que la solució ha de venir de “la reflexió” dels col·lectius del Banc Expropiat i del teixit associatiu de Gràcia i que també “les administracions han de fer tots els esforços per obrir portes i no enquistar la situació”.

Les associacions creuen també que la tensió que es viu “no és una bona cosa” i que tot i que no els semblen adequades determinades actituds, consideren que “la forassenyada intervenció policial ha contribuït decisivament a trencar el clima de convivència a la Vila”. “Aquesta no és la policia que ens mereixem”, conclou el comunicat, que també critica l’actuació del consistori anterior en el conflicte.