Escolta aquesta notícia

Els veïns del carrer del Comte d’Urgell fa sis mesos que viuen amb un magatzem de material d’obres de gran envergadura a la porta de casa. Des de llavors, han conviscut com han pogut amb molèsties com la pols, la foscor i voreres estretes. Per això han rebut amb molta alegria la notícia que recuperaran una part de les voreres les properes setmanes. Fins ara, bona part de l’espai públic ha estat un magatzem d’obres per l’excavació del pou de la sortida d’emergència situada a la cruïlla amb el carrer del Consell de Cent.

Mesos de molèsties

El carrer del Comte d’Urgell és un dels afectats per les obres de prolongació de la Línia 8 dels Ferrocarrils de la Generalitat en diversos trams. Els veïns del número 87, entre els carrers de la Diputació i Consell de Cent, són alguns dels damnificats. Segons Mar Romeu, veïna del bloc, “els veïns del principal i el primer pis han estat sis mesos a les fosques, la reducció de lluminositat ha estat molt significativa”. En aquest bloc, molt proper a l’excavació del pou, també han patit la pols que han provocat els treballs, especialment els habitants que pateixen al·lèrgia.

Un cop al carrer, la situació no era millor. Les voreres s’han estretit considerablement perquè la maquinària de construcció de gran envergadura i els materials necessitaven molt espai d’estada i emmagatzematge. “Aquests dies que plovia tant era complicat que dues persones amb paraigües passessin pel mateix lloc”, especifica la veïna.

Demanen compensacions econòmiques

L’Associació de Veïns de l’Esquerra de l’Eixample també celebra la recuperació d’una part de l’espai públic en aquest punt. “Ara mateix tenim sis forats com el del Consell de Cent amb Comte d’Urgell, tenim el barri potes enlaire, és una obra d’una envergadura increïble, no ens ho imaginàvem”, explica el vicepresident de l’associació veïnal, Xavier Riu. Afegeix que el barri gaudirà tenir un nou transport públic al barri però, mentrestant, els veïns i comerciants pateixen les conseqüències de les obres.

Per això, assegura, caldria indemnitzar-los. “Ens sembla increïble que no hi hagi cap via de compensació, ja sigui amb l’IBI o subvencions, amb un projecte de més de 400 milions d’euros, en podrien dedicar un o dos a compensar els directament afectats”, opina Riu. El que sí que ha millorat darrerament, segons el vicepresident de l’entitat, són els sistemes de comunicació de les fases d’obres i les seves afectacions.