Dia d’estrena a la ronda de Sant Antoni. Després de més de 10 mesos d’obres, els vianants tornen a passejar pel primer tram pacificat d’aquesta via, entre els carrers de Villarroel i del Comte d’Urgell. Però no són els únics: la reforma també deixa espai per al trànsit rodat, per primera vegada després de més de 15 anys, des que la via va quedar tallada per l’inici de les obres del Mercat de Sant Antoni.

La raó és que aquest tram de ronda ha incorporat un carril de circulació, que inicialment havia de ser per al bus i la càrrega i descàrrega, però que ha acabat admetent el pas de tot tipus de vehicles… cosa que ha enutjat els membres de la Plataforma pro Pacificació Sant Antoni, però que satisfà la Plataforma d’Afectats per la Llosa de Sant Antoni.

En canvi, al tram superior de la ronda (entre els carrers de Floridablanca i de Villarroel) només s’hi permetran cotxes dels veïns: aquest tram encara no ha reobert, en espera que s’hi posi el paviment de pedra.

Comerciants i restauradors, satisfets amb l’estrena

L’estrena de la reforma (que, de fet, només és un canvi de fase als treballs d’aquest entorn) ha quedat força deslluïda perquè a primera hora del matí encara hi havia moltes tanques i material d’obra a la vorera, que s’ha d’anar retirant al llarg de la jornada. De fet, aquests entrebancs fan difícil passejar-hi còmodament.

Entre els més satisfets amb l’estrena hi ha els comerciants i restauradors de la zona que s’han vist perjudicats per unes obres que van començar al gener. Ara, amb la reobertura del passeig, esperen recuperar part de la clientela que han perdut aquests últims mesos.

Un carril bus de baixada entre Villarroel i Urgell

La reforma ha permès que la ronda de Sant Antoni tingui ara més espai per als vianants. S’ha actuat al tronc central, en els trams entre Comte d’Urgell i Villarroel i de Villarroel a Floridablanca, a les voreres del costat Eixample i del Raval, i a la plaça del Dubte, que els veïns ja han estrenat fa uns dies. En aquest primer tram hi ha un carril bus de baixada des de Villarroel fins a Comte d’Urgell, que ha permès eliminar la circulació d’autobusos en contra direcció al carrer del Comte d’Urgell. A més, la via també incorpora un carril de càrrega i descàrrega.

Comença la segona fase de les obres

L’estrena d’aquest primer tram coincideix amb l’inici de la segona fase de les obres que servirà per connectar la ronda amb la superilla de Sant Antoni i la plaça del Pes de la Palla, que es transformarà completament i incorporarà una nova àrea de joc infantil. Un cop enllestit, quedarà per fer la remodelació de la cruïlla amb Casanova i Floridablanca.

Les obres suposen una inversió de 10 milions d’euros i està previst que la remodelació complerta de la ronda finalitzi el juny del 2025.

Comparteix a: