Els barcelonins valoren positivament la qualitat del servei mèdic a la ciutat. Això és el que més satisfà els ciutadans, tant en l’atenció primària com en la sanitat pública de Catalunya. De fet, les últimes enquestes del Departament de Salut ho corroboren: la nota mitjana als CAP el 2015 va ser de 7,94, mentre que el 2016 la resta de serveis sanitaris públics van rebre una nota de 8,1.
A banda de l’atenció mèdica, els usuaris també fan una valoració positiva del servei en línia per demanar cita, un sistema que consideren que ha agilitzat el procediment i que permet als ciutadans no haver de trucar per telèfon als centres. “El que costa més és que t’agafin el telèfon – assenyala una usuària a peu de carrer – acabo abans posant l’usuari i agafant jo l’hora que vull“, conclou. Una altra ciutadana es queixa que quan truca per telèfon la deixen “penjada”.
El temps d’espera, el pitjor valorat
Les llistes d’espera als centres d’atenció primària és, de bon tros, el que més molesta els ciutadans de Barcelona entrevistats a peu de carrer. En el cas de les urgències, asseguren que la resposta és més o menys ràpida, però quan han d’anar a l’especialista, la cosa es complica. De fet, una usuària reconeix que quan té una urgència de l’especialista no va per la Seguretat Social, sinó “per la mútua”.