El Ministeri de Consum ha convocat una “vaga de joguines” per al 12 de desembre. Es tracta d’una acció simbòlica impulsada pel Govern espanyol contra l’impacte negatiu dels anuncis sexistes i per advertir de la importància del joc en el desenvolupament dels infants. Entre les 11 i les 12 h d’aquest diumenge, el ministeri anima els ciutadans a publicar una fotografia de les seves joguines a les xarxes socials amb l’etiqueta #HuelgaDeJuguetes.
Si bé la convocatòria d’aquesta vaga simbòlica és per a aquest diumenge, el Ministeri de Consum ha impulsat ja una campanya que s’allargarà durant el que queda de setmana. Aquest dijous, per exemple, s’han enganxat cartells en ciutats com Barcelona o Sevilla. A més, diumenge hi haurà un acte al Parc del Retiro de Madrid en què es convida que els nens, juntament amb les seves joguines, mostrin la seva disconformitat amb els estereotips sexistes.
La campanya defensa que “jugar no té gènere”
Per difondre aquesta idea, s’ha llançat un vídeo d’animació en què diversos personatges de ficció criden les famílies a unir-se a la reivindicació que “jugar no té gènere“. “Ha arribat el moment de reivindicar el nostre dret a jugar amb el 100 % dels nens i de les nenes, no amb el 50 %“, assegura una joguina en aquest vídeo.
Bellesa i cura per a nenes, pilotatge i policia per a nens
Un estudi elaborat per l’Institut de les Dones l’any 2020, quatre de cada 10 anuncis mostren a les nenes models relacionats amb la bellesa i les cures. Per contra, la meitat dels anuncis que arriben als nens els relacionen amb professions com policia, pilot o militar. Això, diu el Ministeri de Consum, repercuteix directament en l’autopercepció dels menors. Per això, de cara al Nadal del 2021, l’executiu central recomana triar joguines i jocs “lliures de clixés de gènere”.