Estudiants d’universitats i instituts han secundat la vaga el 16 de desembre per protestar contra la llei Castells. L’aturada l’ha convocada el Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC) arreu de Catalunya en defensa de la universitat pública i contra la Llei orgànica del sistema universitari. Els estudiants lamenten que la reforma legislativa s’hagi fet d’esquena a ells i temen que comporti la privatització de l’ensenyament universitari.
Un miler d’estudiants es manifesten a Barcelona
L’acte central de la vaga del 16 de desembre ha estat una manifestació a Barcelona que ha sortit a les 12 h des de la plaça de la Universitat. Sota el lema “Aturem la llei Castells”, la protesta ha comptat amb la participació d’un miler d’estudiants i ha tallat diversos carrers del centre fins arribar als Jardinets de Gràcia. A primera hora del matí, però, els estudiants han bloquejat els accessos a diverses facultats de la ciutat i han tallat també la Diagonal. Les accions, ja van començar aquest dimecres a la Universitat Autònoma de Barcelona.
Des d’aquesta pàgina hem fet el seguiment al minut de tot el que ha passat durant aquesta jornada de vaga.








