vacuna grip covid majors 12 anys
Imatge de l'autor/a
Redaccio Societat
Escolta aquesta notícia

(ACN) La campanya de vacunació contra la grip i la covid-19 començarà el 5 d’octubre i es podrà anar sense cita prèvia a partir del 16 de novembre. Es tracta d’una de les novetats d’enguany, ja que el pla es divideix en tres fases, amb l’inici, dilluns vinent, de l’administració a grups específics de risc: majors de 60 anys, persones de risc i personal de serveis essencials. La segona, a partir del 26 d’octubre, s’obrirà a tota la població. Les agendes per vacunar-se estan obertes des del 27 de juliol i la ciutadania pot demanar cita a través dels canals habituals: La Meva Salut, citasalut.gencat.cat o directament al seu CAP.

El govern ha destinat 13 milions d’euros per adquirir 1,8 milions de dosis contra la grip i un milió contra la covid-19 amb l’objectiu de protegir la ciutadania. Tot plegat en una campanya que s’espera que sigui “molt semblant” a la 2024-2025, ha pronosticat el secretari general de Salut Pública, Esteve Fernández.

Balanç de la temporada 2025-2026

Durant la campanya 2025-2026 es van administrar un total d’1.524.442 dosis de vacuna antigripal i 934.309 dosis de vacuna contra la covid-19, segons les dades del Sistema d’Informació de Vacunes de Catalunya (SIVAC).

En el cas de la grip, aquestes xifres suposen un increment de 112.517 dosis respecte de la temporada anterior, en què se’n van administrar 1.411.925. Pel que fa a la covid-19, es van administrar 16.913 dosis menys que en la campanya 2024-2025, en què se’n van registrar 951.222.