pantalles escola classe
Escolta aquesta notícia

(ACN/Redacció) La portaveu d’USTEC-STECs, Iolanda Segura, ha valorat positivament el nou marc normatiu que regula la digitalització als centres educatius perquè “posa fre a l’ús de les pantalles” i estableix criteris clars sobre l’ús i la finalitat de les tecnologies digitals a les aules.

Amb tot, ha valorat que aquesta normativa arriba “tard” i després d’anys de “malbaratament” de recursos en dispositius electrònics. A més, ha lamentat que el sindicat no hagi pogut participar en el procés d’elaboració de la regulació i ha demanat que les propostes actuals passin pel Consell Escolar de Catalunya i per la mesa sectorial: “Som els representants de les treballadores i treballadors i, a més a més, defensem també l’educació de qualitat”, ha expressat.

Arriba “tard” i després “d’inversions milionàries”

Iolanda Segura ha celebrat que “per fi s’hagi fet una regulació”, però ha lamentat que aquesta arribi “tard”, després d’anys “d’inversions milionàries” en material “innecessari” com pantalles i pissarres digitals, “sense una regulació convenient” i sense una anàlisi prèvia de la seva necessitat o eficàcia pedagògica. “Per a nosaltres és un malbaratament de diners que haguessin pogut anar destinats a cobrir les necessitats reals dels centres educatius, sobretot en l’atenció a l’alumnat”, ha subratllat Segura.

Ha defensat que aquests recursos s’haurien pogut destinar a resoldre les mancances estructurals del sistema educatiu, millorar-lo amb mesures com la reducció de ràtios, la contractació de més personal docent i d’atenció educativa, i el reforç dels suports a l’alumnat més vulnerable. En aquest sentit, han reivindicat una escola inclusiva “real i enriquidora” que disposi dels recursos humans i materials que requereix.

Imatge de l'autor/a