L’execució del projecte de pacificació del carrer del Rosselló, que va ser el més votat als pressupostos participatius de l’Eixample, ha topat amb les resistències tècniques de la Regidoria de Mobilitat. Tot i que el districte ha dit que farà mans i mànigues per tirar-lo endavant, a menys d’un any de finalitzar el mandat encara no té data. La proposta consisteix a convertir en un eix verd set trams del carrer, entre la Model i l’Hospital Clínic, que connecten un bon nombre d’equipaments de barri i de ciutat.

El més votat dels vuit projectes guanyadors a l’Eixample

La pacificació del carrer del Rosselló, dins el títol genèric d’“Ampliar els eixos verds de l’Esquerra de l’Eixample”, va ser el més votat en el pressupostos participatius a l’Eixample, amb 2816 vots. Una desena més de vots que els ecoxamfrans del carrer d’Aragó, el segon classificat, però amb més de 200 vots d’avantatge amb la resta de projectes seleccionats.

Tot i això, el regidor de l’Eixample, Pau González, va reconèixer a l’última audiència pública del districte que el de Rosselló és el projecte més complicat de tots i que estan mirant la manera de donar compliment al projecte que es va proposar. Admet que s‘està acabant d’estudiar des del punt de vista tècnic, que hi ha resistències, i que encara no hi ha res concret.

El de Rosselló és el més complicat i estem mirant com donar compliment al projecte que es va proposar
Pau Gonzàlez, regidor de l’Eixample

Impulsat per l’AV de l’Esquerra de l’Eixample i el Camí Amic, proposa complementar la xarxa d’eixos verds prevista per al barri amb una actuació en set trams del carrer del Rosselló que connecti la Model (on hi ha les escoles Xirinacs i Entença), els Jardins de Montserrat, l’Espai de Gent Gran, l’Escola Industrial (un complex amb diversos centres educatius i esportius) i l’Hospital Clínic.

Una via poc transitada

El tram de la Model és el menys transitat de tota la via i el més fàcil de pacificar, segons els promotors, que creuen que convertir el carrer del Rosselló en un passeig és central per connectar espais de referència al barri. Per això, no entenen les reticències. Xavier Riu assegura que els van donant allargues, no es concreten les dates d’inici d’obres i sembla que des de Mobilitat hi estan posant entrebancs.

Ens van donant allargues, no es concreten les dates d’inici d’obres i sembla que des de Mobilitat hi estan posant entrebancs
Xavier Riu, AV Esquerra de l’Eixample

Insisteixen que és una via que no juga un paper important en la circulació, ja que la intensitat de trànsit és baixa, especialment a l’entorn de la Model. Entre d’altres, la proposta preveu ampliar-ne les voreres i donar continuïtat al carril bici que hi ha entre l’Escola Industrial i l’Hospital Clínic.

El carrer del Rosselló limita amb un dels laterals de la presó Model

El 2023, l’any de finalització de la resta de projectes

La majoria de projectes seleccionats als pressupostos participatius tenen data d’execució com a màxim la primavera del 2023. Els ecoxamfrans d’Aragó començaran obres al febrer i estaran acabats el maig del 2023. Al febrer també es faran millores a la plaça de Letamendi, a l’abril començaran treballars per millorar els entorns d’Els Llorers. Al maig començaran els treballs dels parcs accessibles i els entorns d’Entença. Pel que fa a posar fi a les autopistes urbanes de l’Eixample, aquest estiu se’n redactarà el projecte, que és el que està més endarrerit. En el cas de la pacificació del carrer d’Entença, el projecte s’ha modificat també per motius de mobilitat, però les entitats insisteixen que s’hi redueixi el trànsit.