UPC deixa xarxa social X
Escolta aquesta notícia

La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ha anunciat que deixarà de publicar als perfils institucionals de la universitat a la xarxa social X, l’antic Twitter. Ho ha aprovat el Consell de Govern de la UPC com a resposta a la voluntat de la universitat de mantenir la seva comunicació en entorns que garanteixin la qualitat i la veracitat de la informació.

La UPC va començar a utilitzar Twitter el 2009 com a eina de difusió de continguts institucionals, amb un perfil principal, @la_UPC, que ha arribat als 36.500 seguidors. No obstant això, els canvis en la gestió de la plataforma i la manca de control sobre la veracitat de la informació han motivat la decisió de cessar l’activitat, seguint l’exemple d’altres institucions acadèmiques i científiques europees.

La “falta de valors democràtics” d’X ha motivat la decisió

El rector, Daniel Crespo, ha explicat que la Universitat pren aquesta decisió perquè ha considerat que aquest canal “està patint una deriva inacceptable en la seva funció de xarxa social i de comunicació“. I ha afegit que “marxem d’X perquè la seva gestió és contrària als principis i valors de la UPC, que es basen en la llibertat d’expressió, el respecte, l’ètica i la responsabilitat social”.

L’abril del 2022 es va produir un canvi en la propietat de Twitter, que passa a anomenar-se X, i que porta aparellat un canvi en les polítiques de control de la veracitat de les publicacions. Uns canvis que, segons l’acord, han portat la xarxa a allunyar-se dels valors democràtics i a renunciar al control sobre la veracitat i la qualitat de la informació, en una gestió mancada de l’ètica més elemental. Aquests fets, segons l’acord, són contraris als principis i valors de la UPC, com l’educació veraç, la llibertat, el respecte, l’ètica i la responsabilitat social.

Reforç a la resta de xarxes socials

L’acord també especifica que la decisió de deixar de publicar a X s’estén a totes les unitats i grups amb perfils institucionals vinculats a la Universitat. Així mateix, la Universitat mantindrà i reforçarà la seva activitat a la resta de xarxes socials en què ja té presència, com Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok i YouTube. De fet, des del mes de gener passat, la UPC compta amb un perfil institucional a la xarxa Bluesky, des d’on es difon l’activitat institucional i de docència, recerca i innovació de la Universitat, creant i dinamitzant un nou espai de trobada i d’intercanvi d’idees.