Façana UB

Davant la demanda d’execució de la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, que obliga tots els centres educatius catalans a fer com a mínim el 25 % de les classes en castellà, les universitats públiques de Catalunya s’han unit per defensar el model pedagògic de l’escola catalana. En un comunicat expressen que “aquest ha estat i és un model d’èxit que garanteix les competències lingüístiques del seu alumnat”. Consideren que els resultats de la immersió lingüística beneficien tant l’alumnat com la societat en general, perquè contribueix, diuen, a la cohesió social, la igualtat d’oportunitats i la normalització de l’ús de la llengua catalana.

“Que la política lingüística no es basi en percentatges arbitraris”

Les universitats públiques catalanes demanen que la política lingüística a l’escola no es basi en “percentatges arbitraris desconnectats de la realitat territorial” i que es deixi de fer servir l’ensenyament com a eina política. Els rectors de les universitats consideren que els responsables de determinar quin model lingüístic és el més adient per garantir la competència lingüística de l’alumnat són els mestres o professors. “Cal que es garanteixi un model lingüístic d’escola catalana estable que afavoreixi la inclusió, la cohesió i la progressió social del país”, afegeixen.

Demanen un debat constructiu perquè les bases lingüístiques del futur de Catalunya i de tota la comunitat lingüística siguin compartides tan àmpliament com sigui possible amb la participació i el compromís de les forces polítiques, però també de les organitzacions, de les entitats i de tota la població.