LLUÍS RIUS, veí del Poblenou "Ens quedem sense gas dissabte al migdia, a l'hora de dinar. Truquem i no ens sabien donar cap informació, ni al web de Gas Natural, ni els mitjans no en deien res, en canvi sí que a la xarxa via Twitter els veïns sí que començaven a dir coses, vaig pensar a obrir un compte a Twitter i informar la gent. Aquell compte de Twitter que vaig obrir sense saber molt bé per què, el vaig fent servir per informar si s'obre Can Felipa, si s'obre un espai a Facebook en què la gent està parlant, i d'aquesta manera es converteix en un altaveu de les converses dels veïns. Hem fet una mena de cadena amb què ens anàvem informant els uns als altres. He intentat aquests dies twitejar únicament quan al darrere hi ha una font una mica solvent. Hi va haver certa polèmica amb uns missatges sobre si el telèfon que havia posat Gas Natural era gratuït o no ho era. Jo no tenia més informació que la que van donar als veïns. Em vaig passejar en bicicleta diumenge i vaig parlar amb un parell d'operaris que també ens avançaven informació, i el que em deien és que això no s'acabava diumenge." A mi em va sorprendre que els mitjans, al cap de 12 hores, 13, 14 i 15 no es trobés informació. No sé si vaig fer la feina d'ells o és una feina complementària, però efectivament, a hores d'ara encara no hi ha cap lloc a Internet amb tota la informació detallada sobre on i com has de fer una reclamació, on i com ens hem d'anar a dutxar, això encara no existeix ara. Tot el que hi ha és algun compte de twitter i un parell de pàgines a Facebook. La situació era estranya perquè actualment informar a través de xarxes socials no té massa cost, només s'ha de voler informar, i quan s'obre una plataforma d'aquestes característiques té un efecte de tranquilitzar la gent afectada.

En Lluís afirma que, en cap moment, no va tenir la intenció de fer la feina de les companyies ni tampoc dels mitjans de comunicació amb el seu compte de Twitter, @sensegasnatural, sinó que ho va fer com un servei per al ciutadà. Va gestionar el seu compte de Twitter, però, tal com ho faria un mitjà de comunicació: consultant fonts fiables, publicant dades verificades i retwitejant altres usuaris que li oferien informació útil.

Aquest veí del Poblenou estava, però, especialment preocupat per la gent gran, que sovint no té accés a les noves tecnologies. Els avis del barri, diu, es van informar majoritàriament a Can Felipa. La incomoditat de quedar-se sense gas, en qualsevol cas, per a en Lluís ha tingut una conseqüència positiva. Assegura que molta gent ha informat a través de la xarxa, i que molts veïns i veïnes del barri han mostrat la seva solidaritat oferint les seves dutxes, estufes o calefactors als afectats. Aquest és un dels exemples sobre com el Twitter ha ofert la possibilitat a mots ciutadans d’associar-se a la xarxa, informar-se mútuament o establir noves formes de comunicació.