Amb el títol ‘A tu TMBé et retallen‘ aquests dies es reparteix una publicació a Barcelona en què s’explica, des del punt de vista dels treballadors i usuaris, què ha portat a aquesta convocatòria de vaga. Els textos se centren especialment en el metro i el bus, tot i que els responsables insisteixen a recordar les retallades en servei i seguretat que també s’han produït en el servei de Rodalies de Renfe, al de Ferrocarrils i al Tram.
El diari, que ha començat a distribuir-se justament la setmana en què s’estan portant a terme les negociacions entre els treballadors i l’empresa, dóna per feta la vaga. En la darrera pàgina, per exemple, s’hi pot trobar informació pràctica com un calendari de la protesta, els “hashtags” amb què es podrà seguir la vaga a Twitter i altres mobilitzacions previstes.
En la publicació s’expliquen les demandes dels treballadors de metro i bus, i també dels usuaris. També es critiquen les pràctiques dels alts càrrecs de TMB (que els treballadors recorden que no han fet públics els seus sous). Segons el material publicat en aquesta edició gratuïta especial per a la vaga, hi ha 7.400 treballadors de TMB afectats per l’incompliment del conveni, la congelació salarial i les retallades. També s’afirma que en total són 603 els càrrecs de TMB que estan fora de conveni, i que el 7% d’alts càrrecs s’emporten el 15% del pressupost de TMB en salaris. La publicació sosté que TMB i l’Ajuntament es neguen a cercar una “solució raonable, malgrat el caràcter reconduïble de la protesta”.
Pel que fa a les protestes, el calendari indica dues convocatòries importants: el dia 27 de febrer, coincidint amb l’inici del Mobile World Congress, s’ha convocat una concentració a les 19 h a la plaça d’Espanya, “Per un transport lliure i assequible”. Tots els dies en què hi ha convocada vaga, segons la publicació, hi haurà piquets informatius de les 4 h a les 16 h en quatre cotxeres. A més, la plantilla de TMB “crida a concentrar-se tots els dies davant el Mobile World Congress per mostrar al món l’impacte de la crisi”. Els treballadors del transport públic proposen transformar la plaça d’Espanya en la plaça de Catalunya i fan una crida a “l’acció directa, la resistència activa, el bloqueig, l’acampada o qualsevol mètode de lluita que es consideri oportú”.