
El dia a dia de la Guàrdia Urbana de Barcelona en primera persona i explicat pels mateixos agents i comandaments protagonistes. Aquesta és la idea darrere de ‘Torn de guàrdia’, la nova docusèrie de betevé en col·laboració amb BCN Media Hub que mostra, en format reality i com no s’havia vist mai, la tasca de les diverses unitats del cos. S’estrenarà diumenge, 4 d’octubre, a les 21.30 h.
Càmeres de visió subjectiva permeten copsar tots els detalls de les intervencions des del punt de vista dels agents. Al llarg dels vuit capítols es podrà veure, per exemple, com la Unitat de Reforç per a Emergències i Proximitat (UREP) irromp en un establiment on, presumptament, s’hi traficava amb droga; com les motos de la Unitat Central de Trànsit (UCT) travessen les rondes a gran velocitat per assistir un accident; o com actuen els gossos de la Urbana, capaços de detectar droga i diners amagats.

Les mil cares de la urbana
Un dels objectius de la docusèrie és mostrar la gran varietat de tasques que assumeix la Guàrdia Urbana a la ciutat de Barcelona. Poc a veure té la feina de la Unitat d’Investigació amb la de les seccions forestals o la Secció Muntada, una de les més emblemàtiques del cos. Es podran veure les seves intervencions més habituals i també moments destacats per al cos els darrers mesos, com la gestió de l’incendi a Collserola d’aquest estiu o el desmantellament d’una de les plantacions de marihuana més grans detectades mai a la ciutat.

Els capítols són temàtics i s’han estructurat per unitats, àmbits d’actuació i tipologies delictives. El de l’estrena mostra com treballen la Secció de Platges i les seccions forestals. Un altre dels episodis està dedicat al Servei d’Atenció a les Víctimes (SAV), essencial per assistir dones que han patit violència masclista. També es dediquen capítols a les unitats que regulen el trànsit (UCT i UCAT), als agents de quatre potes (muntada i canina), a la Unitat d’Investigació (UI), als Grups de Delinqüència Urbana (GDU), al funcionament de les Unitats Territorials i a la gestió de grans esdeveniments, com la revetlla de Sant Joan i la Mercè.

Persecucions, demostracions, històries personals…
La sèrie té moments per a tot. D’acció trepidant, com en les actuacions dels motoristes de trànsit i les persecucions dels Grups de Delinqüència Urbana, però també més reposats, com l’assaig de la Secció Muntada per al cavalcada de la Mercè o la recerca d’un piròman per part de la Unitat d’Investigació. També hi ha lloc per a històries personals. Hi trobem, així, el relat d’agents que acaben d’entrar al cos, el d’altres que estan a punt de la jubilació i el de víctimes que narren situacions traumàtiques en què la intervenció de la Guàrdia Urbana va ser clau.

un reportaje sobre ascensos lios de faldas y cloaqueria