Escolta aquesta notícia

TMB ha inaugurat un mural al passadís del vestíbul de l’estació de metro d’Arc de Triomf coincidint amb el Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat. La campanya, amb el lema “El talent està present en totes les persones”, es podrà veure durant tot el 2026.

D’aquesta manera es vol reforçar la idea que la professionalitat i el potencial de les persones amb discapacitat són un actiu essencial en l’àmbit laboral. La campanya també inclou vídeos de persones treballadores de TMB amb discapacitat i sense i missatges per megafonia per respectar els espais reservats.

Una campanya amb milers de visualitzacions

Durant la presentació de la campanya, la directora de la Fundació TMB, Mónica Peinado, ha assenyalat que accions com aquesta “afavoreixen una cultura corporativa basada en el respecte i la inclusió, i contribueixen a trencar estereotipis que encara persisteixen en l’àmbit social i laboral”. També ha remarcat que l’estació d’Arc de Triomf és un punt de pas de milers de persones cada dia, i aquest volum de mobilitat multiplica l’impacte i la visibilitat de la campanya al llarg de tot l’any.

A més del mural, el vídeo de la campanya es projecta a través de les pantalles de MouTV de la xarxa de metro i bus des del 2 de desembre i durant 15 dies. A més de TMB, en la campanya hi participa Eurofirms Foundation, una entitat que treballa a favor de la inclusió i la formació de les persones amb discapacitat.

La plantilla de TMB supera l’obligació legal de persones amb discapacitat

Raquel Díaz, cap de Responsabilitat Social, Dona i Diversitat de TMB, ha demanat, com a professional de TMB però també com a persona amb discapacitat, que les empreses i les organitzacions incorporin persones d’aquest col·lectiu a les plantilles perquè és una font de riquesa. El 2024, el personal amb discapacitat adquirida o certificada representava el 3,73 % del total de la plantilla de Transports de Barcelona (TB) i el 2,17 % del conjunt de Ferrocarrils Metropolitans de Barcelona (FMB).

TMB, amb l‘Institut Municipal de Persones amb Discapacitat (IMPD), també està desplegant un programa de captació de talent a través de pràctiques exclusives per a estudiants amb discapacitat intel·lectual. L’objectiu és oferir-los una experiència en un entorn laboral ordinari i, a la vegada, facilitar a la plantilla de TMB la interacció amb persones amb aquestes característiques.