Escolta aquesta notícia

Les famílies de la llar d’infants El Cau, a Hostafrancs, s’han trobat aquest dimarts al matí amb una sorpresa desagradable. No han pogut entrar a l’escoleta, al carrer de Vilardell, 22, perquè estava tancada. Una quarantena de pares s’han trobat la persiana abaixada i l’anunci per correu electrònic.

La direcció del centre els ha comunicat per sorpresa a quarts de vuit del matí que havien de tancar el local de manera “imprevista”. La mateixa direcció ha explicat a betevé que aquest dimarts al matí els Mossos d’Esquadra, per un requeriment judicial, han desallotjat l’escoleta. El motiu, segons ha confirmat la policia, és l’acumulació de deutes pendents des de l’any 2021, motiu pel qual s’hauria obert un litigi judicial amb la propietat. L’equip directiu assenyala que es va deixar de pagar la quota del lloguer durant un període d’aquell any arran de despeses provocades per la covid, però que després ho han fet sempre amb normalitat. El deute és d’uns 20.000 o 30.000 euros, segons la direcció.

La direcció assegura que havia arribat a un acord amb la propietat

L’equip directiu al·lega que no se’ls havia avisat que avui s’executaria aquesta ordre de desnonament perquè, de fet, asseguren que havien arribat a un acord amb els propietaris per prorrogar el contracte vuit anys més a canvi que se solucionés el deute abans del juliol d’aquest any.

Afirmen que aquest mateix dilluns s’havien trobat en una vista judicial en què la propietat els havia fet entendre que l’acord tirava endavant. És per això, diuen, que ells tampoc s’esperaven que aquest dimarts els Mossos d’Esquadra els obliguessin a deixar el local.

Buscar una alternativa per als infants

Segons la direcció, en aquesta llar d’infants, que acumulava 30 anys al barri, hi havia matriculats una setantena d’infants i hi treballaven 14 persones. Fonts del Consorci d’Educació han explicat a betevé que estan al cas de la situació, però que es tracta d’un centre privat de 0 a 3 anys i que no entra dins les seves competències, més enllà de gestionar les sol·licituds d’obertura i cessament. També detallen que es facilitarà a les famílies la llista de llars d’infants alternatives amb places vacants on puguin inscriure els menors. Aquesta és ara la prioritat de les famílies, poder trobar un centre per poder compatibilitzar la llar d’infants amb la feina. El tancament no afecta la segona seu de la llar d’infants El Cau, a la carretera de la Bordeta.

Segona llar que tanca en pocs dies

Aquest és el segon tancament per sorpresa d’una llar d’infants a Barcelona en pocs dies, després que també s’ha sabut que curs vinent tancarà la llar d’infants Les Manetes de Sant Andreu.

Comparteix a: