Tot i que sense una data clara de finalització, les obres de la futura estació de la Sagrera continuen avançant. L’estiu del 2019, les instal·lacions ja començaven a ser visibles i ara, un any després, s’ha tret a concurs el projecte que complementarà els treballs d’estructura que s’estan fent actualment. Es tracta de l’últim pas necessari per concloure la construcció de l’estació i posar-la en servei. La licitació es fa amb un import màxim de 5,2 M €.

El projecte detallarà, entre altres coses, com seran les façanes, les escales mecàniques, els ascensors, les zones de venda de bitllets, els vestíbuls, els aparcaments i la urbanització de la coberta. Haurà de respectar els acords presos entre Ajuntament, Generalitat i Estat l’any 2019 pel que fa als elements bàsics de l’arquitectura de l’estació.

La redacció del projecte també haurà d’incloure la urbanització imprescindible perquè l’estació pugui posar-se en marxa. A més, s’haurà de reposar tots els elements urbanístics que van haver de retirar-se per poder fer les obres i especificar com serà l’estació d’autobusos i els accessos a les vies.

Es retarden les obres

El termini màxim per a la redacció del projecte serà de 18 mesos des de la seva contractació. El govern del PP preveia tenir l’estació a punt aquest mateix any, però l’any 2018 el Govern espanyol va descartar aquesta data i va preferir no donar-ne cap.

Segons Barcelona Sagrera Alta Velocitat, l’organisme públic que coordina les obres, es crearà una comissió de seguiment integrada per Ajuntament, BSAV i Adif per “vetllar pel compliment dels treballs i la correcta execució de les actuacions”. El projecte guanyador serà seleccionat per les administracions i també per representants dels col·legis d’arquitectes; d’enginyers industrials i d’enginyers de camins, canals i ports.