La campanya consisteix a difondre cartells i tríptics entre la ciutadania, però també faran accions a través de les xarxes socials, mitjans en línia i ràdios. D’aquesta manera es vol visibilitzar un problema silenciat i també conscienciar la ciutadania sobre la necessitat de mantenir una relació de respecte i confiança entre professionals sanitaris, pacients i familiars.
#StopAgresiones #StopAgresionesASanitarios #enfermeria Estamos para cuidarte! pic.twitter.com/FhjV6I4r0N
— Moisés (@Sln_Norte) 15 de marzo de 2018
Només es denuncien l’11 % de les agressions
El personal d’infermeria dels hospitals de la Vall d’Hebron i Bellvitge van ser víctimes l’any passat de 24 agressions físiques i 53 de verbals, segons les denúncies presentades. Però segons el sindicat això no reflecteix la realitat, ja que només es notifiquen l’11 % de les agressions.
Les causes que desencadenen una agressió són: disconformitat amb l’atenció (39 %), pacients amb trastorns coneguts (14 %) i disconformitat amb el tractament prescrit (10 %).
Un protocol d’actuació
Per posar fi a aquesta situació, el sindicat Satse reclama una llei d’àmbit estatal que reguli les agressions al personal sanitari i que protegeixi els professionals. També proposa augmentar la formació dels treballadors davant situacions conflictives i desenvolupar un protocol d’actuació perquè les agressions no quedin només en “paper mullat”.
El personal d’infermeria demana més implicació a les administracions i empreses privades, però també als professionals i el conjunt de la ciutadania.
No puedo cuidarte como me gustaría, #FaltanEnfermeras #STOPAGRESIONES ¡Respeto! Te toca @marferfer1 @enfermeralegre @fernangis @Sindicato_SATSE @SATSE_Euskadi pic.twitter.com/nOP6KCKbrq
— EnferFenix (@Enferfenix) 16 de març de 2018