La Sindicatura demana no desallotjar l’assentament de la Sagrera sense una alternativa residencial | Ajuntament de Barcelona, assentaments, desallotjaments, immigració, sindicatura de Greuges de Barcelona
Escolta aquesta notícia

La Sindicatura de Greuges de Barcelona demana a l’Ajuntament que suspengui el desallotjament de l’assentament del carrer Gran de la Sagrera,18-30 mentre no es pugui oferir una alternativa d’habitatge adequada i estable per a les persones que hi viuen. En aquest assentament hi ha 66 persones, entre les quals hi ha nens, dones, persones amb problemes de salut i d’altres en situació irregular. Això, segons la Sindicatura, reflecteix “una situació complexa que requereix una resposta especialment acurada per part dels poders públics”.

La Sindicatura va iniciar una actuació d’ofici a l’abril, després de tenir coneixement del desallotjament imminent de l’assentament a través d’Amnistia Internacional i Amics del Moviment Quart Món.

Els recursos d’emergència no són adequats

La defensoria posa en relleu que fins ara a les persones de l’assentament se’ls han ofert principalment recursos temporals d’emergència, com ara centres de primera acollida, i no es compleix amb “l’obligació de garantir un reallotjament adequat”. També afegeix que a una part important de les persones afectades se’ls fa un seguiment social relacionat amb la salut, l’educació, l’àmbit jurídic i la inserció. Per això alerta que un desallotjament sense una alternativa adequada “podria interrompre aquests processos, dificultar l’accés als serveis essencials i debilitar vincles socials i comunitaris”.

Per la Sindicatura, la situació d’aquest assentament posa de manifest la necessitat d’avançar en la futura llei per erradicar el sensellarisme i dotar-la dels recursos necessaris per garantir-ne una “aplicació efectiva”.