L’Ajuntament ha adaptat el servei VinclesBCN davant la situació d’emergència pel coronavirus i ha creat un canal de salut per atendre la gent gran usuària del servei, 2.400 persones grans que viuen soles a Barcelona.

S’ha creat una aplicació senzilla instal·lada en una tauleta o en un telèfon intel·ligent. Serveix perquè els més grans de 65 anys que estan sense ningú més a casa puguin tenir resposta a les preguntes que tenen i se sentin acompanyats. Així l’usuari pot comunicar-se a través de l’aplicació amb un professional que li explica tot el que ha de saber sobre el virus i actualitzaran la informació de manera constant.

L’Ajuntament deixa clar que no es tracta d’un telèfon d’urgències. Per a casos d’urgències mèdiques s’ha de trucar al 061 i per a emergències al 112, recorda el govern municipal.

El nou canal de salut està format per un equip sanitari d’un metge i una infermera que responen a les qüestions amb un missatge de text o de veu.

VinclesBCN és un servei de l’Ajuntament de Barcelona que combat la soledat no volguda reforçant les relacions socials de les persones grans que se senten soles i millorant-ne el benestar mitjançant les noves tecnologies.