aeroport avions

Pilots i auxiliars de vol consideren insuficients les recomanacions del ministeri de Sanitat sobre el coronavirus. Segons el Sindicat Espanyol de Pilots de Línies Aèries (SEPLA), aquests treballadors estan en contacte directe amb passatgers que provenen de països afectats pel covid-19 i consideren que haurien de tenir un protocol d’actuació específic, més “similar al que utilitzen metges i infermeres”. Segons ha explicat a ‘El matí de Barcelona’, Consuelo Arto, del Departament Tècnic del SEPLA, estan fent consultes amb l’Agència Estatal de Seguretat Aèria per tenir unes recomanacions més concretes per a aquest col·lectiu. El ministre de Sanitat, Salvador Illa, va anunciar dilluns mesures concretes per a ports i aeroports, però destinades al ciutadans.

Baixes en les tripulacions per no viatjar a Itàlia

Arto explica que els treballadors només tenen recomanacions per si es troben un passatger que pugui tenir el virus i saber com han d’actuar. En canvi, no han rebut cap indicació sobre què han de fer en vols a països afectats com Itàlia, tot i ser molt freqüents. En aquest sentit, Arto reconeix que s’han produït baixes entre les tripulacions en vols a ciutats italianes. “Els vols a Itàlia no són gaire populars”, reconeix. També assegura que els passatgers d’aquests vols estan disminuint i hi ha cancel·lacions.

Pots escoltar aquí l’entrevista completa a Consuelo Arto, del Departament Tècnic del SEPLA:

L’ OCU demana que es consideri “causa de força major”

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) demana a les agències i companyies de transport que la cancel·lació de viatges a les zones afectades es consideri causa de força major per poder recuperar els diners o poder canviar les dates del viatge. Segons ha explicat Enrique García, portaveu de l’OCU, a ‘El matí de Barcelona’ les recomanacions de Sanitat de no viatjar als països afectats són molt clares, i justifica la “por raonable” que tenen els ciutadans.

Des de l’OCU demanen flexibilitat per interpretar aquestes circumstàncies “excepcionals”, i que les companyies no tinguin un benefici directe per uns bitllets que s’han cancel·lat i que no s’utilitzaran. De tota manera, recomanen als consumidors guardar tota la documentació i els contractes dels viatges per si després volen fer una reclamació.

Pots escoltar aquí l’entrevista completa a Enrique García, portaveu de l’OCU: