Aquest dimecres els alumnes procedents de segon de batxillerat (27.878) i de cicles formatius de grau superior (2.738) han viscut la jornada amb una mica menys de nervis. Si el primer dia van haver de respondre sobre textos de Federico García Lorca i debatre, entre altres qüestions, sobre la igualtat de gènere que formulava el text de Yuval Noah Hariri, durant aquesta jornada els estudiants han demostrat els seus coneixements en història del segle XX.

L’examen s’ha centrat en la història contemporània espanyola. Els alumnes han explicat la Segona República Espanyola del 1931, també han analitzat un cartell de la Guerra Civil Espanyola publicat el 1937, que va ser signat per les Joventuts Socialistes Unificades i que deia “Espanya és nostra. Fora d’Espanya l’invasor!”

selectivitat cartell guerra civil socialistes

Durant la primera prova del dia també els han preguntat sobre les manifestacions a Barcelona durant el 1976. Són dues protestes recordades pel lema que es va fer famós: “Llibertat, amnistia i estatut d’autonomia”. En aquestes mobilitzacions es demanava la llibertat dels presos polítics que estaven a les presons espanyoles i es reclamava un estatut d’autonomia per a Catalunya. Els estudiants també han hagut de mostrar què saben sobre el retorn del president Tarradellas de l’exili i l‘estatut d’autonomia del 1979. 

L’examen també ha volgut posar a prova els joves amb l’anàlisi d’un text d’Antonio Maura, que va ser president del Govern espanyol a principis del segle XX.

Les redaccions en anglès se centren en temes d’actualitat

Els alumnes també s’han examinat de llengua estrangera. A la prova d’anglès, els joves han hagut de respondre preguntes de comprensió després d’haver escoltat una entrevista a una ballarina. La prova també els ha avaluat en la redacció de textos. Els alumnes han triat entre dues temàtiques: una redacció sobre la manipulació dels mitjans i les “fake news”, o bé sobre els avantatges i inconvenients de fer compres per internet.

Els joves han tingut una hora i mitja per respondre les preguntes formulades en cada matèria. Molts d’ells han manifestat que no han trobat difícils els exàmens, que encaraven amb una mica menys de por. Durant aquesta tarda els estudiants mostraran els seus coneixements  d’electrotècnia i història de l’art.

Les notes es coneixeran a través d’internet el 27 de juny. En total, aquest 2018 s’avaluaran prop de 34.000 joves a tot Catalunya.