La Sala Oval del Museu Nacional d’Art de Catalunya ha estat l’encarregada d’acollir la presentació de la Segona Cursa Antiracista de Barcelona, que tindrà lloc el diumenge 13 de juny, a les 18 hores. Organitzada per Top Manta i una cinquantena d’entitats i col·lectius, vol ser molt més que una cursa i consolidar-se com una cita anual per visibilitzar el compromís amb la construcció d’una societat més justa i antiracista. “Necessitem fer pinya, necessitem sumar forces; quan més fosca és la teva pell, més discriminació estàs vivint, és així de clar”, ha expressat l’Aziz Faye.
Cursa circular a Montjuïc
Amb el lema “Fins que totes les vides puguin ser viscudes amb dignitat, la cursa continua” seran 5 km amb un circuit circular que recorrerà els carrers de Montjuic, amb la sortida i la meta ben a tocar de la Font Màgica. “No correrem perquè estem fugint d’alguna cosa, correrem per resistència”, ha dit el Papalai, membre de Top Manta. L’edició d’enguany coincidirà amb els 11 anys de la creació del sindicat de manters i, per tant, serà també “una reivindicació a més d’una dècada de lluita”.

Inscripcions obertes amb samarreta oficial
Les inscripcions ja s’han obert aquest dimecres a través de la pàgina web de la cursa amb tres modalitats diferents: bàsica (amb xip o sense xip), bàsica + la samarreta “Agua running club” o dorsal zero, en què no es corre però es fa el donatiu. L’esdeveniment pretén ser una jornada festiva en què, més enllà de la cursa, hi haurà parlaments i concerts.
En la presentació d’aquest dimecres s’ha donat a conèixer la samarreta oficial en què es llegeix “Agua running club” fent referència al crit que fan servir els manters per avisar-se entre ells de l’arribada de la policia. “És una paraula de resistència, dignitat i solidaritat”, ha dit el Papalai. La samarreta de la cursa ja es pot obtenir també a la seva pàgina web.

L’acte ha inclòs una acció performativa en la qual s’ha donat a conèixer que es duran a terme vuit curses més arreu del territori català: Terrassa (23 maig), Sallent (24 maig), Salt i Girona (31 maig), Sabadell (4 octubre), la Garrotxa (10 octubre), Solsona (24 octubre), Vic (25 octubre) i Manresa (11 abril). En l’acció s’ha desplegat una gran pancarta amb el lema “No sobren migrants, sobren racistes” i, acompanyats de música, nou persones han onejat nou banderes amb els noms dels diferents territoris.
La primera edició que va tenir lloc l‘any passat va ser tot un èxit i les inscripcions van volar en pocs dies. Enguany es tornen a repetir el mateix nombre de places per participar-hi, 1.500. Des de l’organització han afirmat que no s’han pogut ampliar les inscripcions, malgrat la insistència a l’Ajuntament. “És una quantitat escassa, mereixem que l’Ajuntament posi el seu gra de sorra per facilitar que totes les persones hi puguin participar”, ha afirmat l’Aziz Faye.