El servei d'Urgències de l'Hospital del Mar està saturat. O com a mínim, això és el que defensa aquest compte de Twitter portat per treballadors del centre. A través de diferents piulades denuncien les condicions amb què s'estan atenent aquests dies els pacients. Segons dades del centre, ahir, Urgències va arribar a la xifra dels 277 usuaris, un 25 % més que normalment. 14 persones van passar la nit esperant un llit per ser ingressats, i xifres com aquestes fa que es repeteixen tota la setmana. La Coordinadora d'Usuaris de la Salut afirma que la situació no és nova, i té por que ara s'agreugi amb l'arribada de la grip. El servei d'Urgències atén als usuaris segons l'ordre d'arribada, però també segons la seva gravetat. Si l'estat dels pacients és crític, seran atesos ràpidament, però si no l'espera pot ser molt llarga. Actualment, l'Hospital del Mar deriva al CUAP de l'Hospital de l'Esperança alguns dels pacients que necessiten atenció urgent però no es troben en estat crític. La Coordinadora d'Usuaris de la Salut alerta que gran part del problema recau a saber quan s'ha d'anar al servei d'Urgències i quan no.

Lliteres pels passadissos, boxs quadruplicats i pacients que passen la nit en espera de ser ingressats. Aquesta és la realitat que viu el servei d’Urgències de l’Hospital del Mar, sobretot en aquesta última setmana. Segons dades del centre, el dimecres es van atendre 277 persones, un 25 % més que normalment, i 14 es van quedar sense llit a l’hospital. La Coordinadora d’Usuaris de la Salut Pública ha mostrat la seva preocupació, ara que ja ha arribat l’epidèmia de grip.

Alguns treballadors de l’Hospital del Mar ho alerten a través de Twitter: el servei d’Urgències està saturat. A través del perfil @UrgenPSMar informen dia rere dia de les xifres de pacients que estan atenent. “El problema és sistèmic, agreujat en aquesta època de l’any”, expliquen. “Tenim boxs quadruplicats, dues lliteres per box i dues més davant el passadís. Fins i tot la sala d’espera dels pacients està habilitada amb cinc lliteres més. Tot plegat és una sobrecàrrega de feina per als treballadors i les treballadores.”

Des del centre hospitalari neguen que la situació sigui tan greu, però reconeixen no estar donant el servei desitjat. Esperen poder resoldre els problemes de capacitat amb la inauguració del nou edifici, previst pel primer trimestre de l’any vinent.

La presidenta de la Coordinadora d’Usuaris de la Salut Pública, Carme Sabaté, ha insistit que, “si bé és cert que una gran part de la gent que va a Urgències no hauria d’anar-hi, la culpa no és de l’usuari, és de l’Administració. Si ens equivoquem a l’hora d’acudir als centres d’atenció mèdica, és perquè no hi ha una bona feina de divulgació”, alerta. Sabaté critica la feina del Departament de Salut que, “com cada any no ha sabut planificar a temps” l’augment de visites als serveis d’Urgències que es produeixen en aquestes dates.  A més, alerta que amb l’arribada anticipada de l’epidèmia de grip “la situació pot ser encara pitjor”.