agents brimo mossos carregues

En plena polèmica per l’actuació dels Mossos d’Esquadra aquests darrers dies, en les mobilitzacions contra la sentència del procés, el sindicat dels Mossos SAP-Fepol ha emès un comunicat per defensar-se. Assegura que, en les protestes de dilluns i dimarts, els agents han rebut “una violència extrema generada per grups organitzats, que actuen amb una única finalitat: atemptar contra la força policial i la normal convivència ciutadana”.

Neguen, com els acusen algunes veus, haver “generat, en cap cas, els incidents vistos a Barcelona i altres ciutats catalanes”. I subratllen que “els únics responsables són grups violents, perfectament organitzats, que trenquen de manera premeditada l’ordre públic”.

El SAP-Fepol demana revisar el model d’ordre públic

El sindicat afirma que els agents actuen, en tot moment, seguint el model d’ordre públic aprovat al Parlament de Catalunya. Però considera que, “vistos els fets”, caldria “tornar a analitzar [aquest model] per poder-lo millorar”.

En el comunicat, el SAP-Fepol denuncia que hi ha més de 50 agents “que han patit lesions, alguna de les quals ha estat de considerable gravetat”. En culpen, en part, el material obsolet amb què han de treballar: “Cascos caducats, armilles antitrauma desfasades per un ús excessiu que ja no protegeixen, manca d’eines que no eviten el cos a cos i ARRO sense colzeres”.

El text conclou que els agents “no poden afrontar un dispositiu d’ordre públic amb totals garanties”. I critica, entre línies, les ordres que reben: el sindicat subratlla que “malgrat estar a peu de carrer i veure la necessitat de dispersar, han d’aguantar llançament d’objectes durant llargues estones per, finalment, acabar actuant”.