dona fumant cigarreta tabac
Escolta aquesta notícia

(ACN/Redacció) Fa temps que avisen de la intenció d’ampliar els actuals espais lliures de fum i en aquesta línia, la ministra de Sanitat, Mónica García, ha anunciat que l’esborrany de reforma de la llei antitabac en què treballa el seu ministeri prohibeix fumar en espais oberts de centres docents, campus universitaris, sales de festa exteriors, instal·lacions esportives i piscines d’ús col·lectiu. També dins de vehicles, però de moment tan sols ha especificat que serà en els d’ús laboral.

Aquests àmbits se sumarien a d’altres ja anunciats, com ara les marquesines d’autobús i, una de les propostes més polèmiques, a les terrasses.

Terrasses sense fum

La mesura d’estendre la prohibició de fumar a les terrasses de bars i restaurants és reivindicada de fa temps per les entitats antitabac, de la mateixa manera que el sector la rebutja perquè tem perdre ingressos econòmics.

La prohibició, de fet, s’havia donat per feta per a l’any 2023, però la realitat és que encara no és així. García, que va reconèixer algunes pressions per part del sector de l’hostaleria, va defensar que calia ser “ambiciós” per evitar que les noves generacions no comencin a fumar i ha descartat que la mesura pugui tenir un impacte econòmic per al sector de l’hostaleria.

Un pla amb retard

Tota aquesta sèrie de noves restriccions van encaminades, segons va expressar García en el seu moment, a aconseguir que les noves generacions no comencin a fumar. Entre les mesures previstes també hi ha la d’igualar la regulació del tabac tradicional amb l’electrònicaugmentar el preu del tabac per acostar-se als preus europeus o fomentar la investigació sobre el tabaquisme i l’impacte que té en la salut. 

El pla antitabac s’havia anunciat per a l’any passat, però segons les paraules de la ministra, encara és tan sols un esborrany. Un cop acabat, haurà de passar encara pel Consell de Ministres i després pel Congrés, on el PSOE haurà de buscar suports perquè la reforma pugui aprovar-se.