L'emergència és clara: incendi en una embarcació d'esbarjo i dues persones abord. Immediatament el dispostiu es posa en marxa. El primer pas és l'arribada d'un helicòpter especialment pensat per aquests casos. Mitjançant una grua, un membre de l'equip s'apropa i rescata un a un els diferents tripulants que, prèviament, s'han llençat al mar. Ja són sans i estalvis i, per tant, un cop enllestida aquesta feina, segon pas.... és la Salvamar Mintaka, una embarcació d'acció immediata. La seva funció és apagar el foc i remolcar l'embarcació a port segur. Aquesta és només una de les emergències típiques de la temporada. JAUME SARAGOZA, cap de Salvament Marítim de Barcelona "Les emergències que tenim, sobretot, a l'estiu són de tipus mecànic. Per un mal manteniment. N'hi ha de més greus com incendis, col·lisions o avarades..." Durant el 2010 a Catalunya es van assistir un total de 339 embarcacions d'esbarjo, el 75% dels vaixells assistits. Moltes d'aquestes emergències es podrien haver evitat si s'haguessin seguit dues recomanacions fonamentals: fer un bon manteniment dels equips i comprovar que tot funciona correctament abans de salpar i començar a gaudir d'aquestes vistes.

Comparteix a: