Escolta aquesta notícia

La Sagrada Família ha aconseguit els 172,5 metres d’alçària, tal com va projectar (i somiar) Antoni Gaudí. Aquest divendres s’ha fet la maniobra de col·locació del braç superior de la creu de la torre de Jesús, el darrer element que ja permet al temple tocar el cel de Barcelona.

L’operació de preparació i d’enlairament de la nova peça de la torre s’ha vist des del mateix carrer. A més, la Sagrada Família ha emès en directe la maniobra sencera a través dels seus comptes a les xarxes socials TikTok, YouTube i Instagram.

S’inaugurarà el 10 de juny

El procés d’instal·lació de la creu va començar a finals d’octubre. Des de llavors i en diferents fases, s’han col·locat el braç inferior, el nucli i els braços horitzontals de la creu. Cadascuna de les maniobres ha comptat amb la intervenció dels treballadors de les obres del temple, que s’han encarregat d’enlairar cada element amb una grua i d’encaixar cada peça en el seu lloc.

Tot i que la torre no quedi inaugurada, la maniobra d’aquest divendres ha quedat marcada també al calendari: “És un dia important per la Sagrada Família, un dia per celebrar”, assegurava Jordi Faulí, arquitecte director de la basílica. Faulí ha aprofitat també per recordar tots aquells qui han treballat a la creu per aconseguir aquest moment. Encara no se sap qui la beneirà, tot i que tots els ulls estan posats en el Papa.

Torre Jesús Sagrada Família Barcelona
Foto: Joan Mateu Parra (ACN)

Una vegada finalitzada, la creu sencera farà 17 metres d’alçària i 13,5 metres d’amplada. La inauguració de la torre de Jesús serà el 10 de juny coincidint amb el centenari de la mort d’Antoni Gaudí i dins de les activitats de celebració de l’Any Gaudí.

Expectació a peu de carrer

Ha estat una fita històrica que molts esperaven. La Liliana, per exemple, ha arribat a primera hora perquè no s’ho volia perdre: “Sabia que era un dia especial”. I és que, després de veure l’evolució de la basílica, ha estat un pas que s’ha viscut com part de la recta final: “Això és l’últim, valia la pena veure-ho”. En Pachi ha vist l’actuació, fins i tot, amb llàgrimes als ulls: “Fa entre 20 i 30 anys que ho veig, i estic emocionat“.