L’objectiu és “convertir la rosa de Sant Jordi en molt més que una simple rosa”, que esdevingui un regal exclusiu. I qui millor, diuen els responsables de Mercabarna-flor, que el florista perquè exhibeixi “tota la seva creativitat”, amb roses “diferents, úniques i personalitzades”. És per això que es demana que es posi en valor la feina “inimitable” del professional. L’Ajuntament també hi ha posat el seu granet de sorra restringint la venda de roses a la Rambla i carrers adjacents als floristes del passeig.

Des de fa anys, Mercabarna-flor es mou en les mateixes xifres: confia que es venguin els sis milions de roses que es comercialitzaran, un terç de les quals sortiran del centre majorista ubicat a tocar de l’aeroport de Barcelona-el Prat. El fet que Sant Jordi caigui en dimarts és positiu, afirmen, perquè així es vendran més roses, sobretot en l’àmbit laboral i escolar. Els comerços també es beneficien que la gent no marxa de cap de setmana.

Hi haurà, novament, una gran diversitat de roses, més d’un centenar. Unes trenta de vermelles, amb predomini de la Freedom, importada de l’Equador i Colòmbia, resistent i vistosa. La Red Naomi també és cada cop més apreciada des que es va començar a comercialitzar aquí. Prové d’Holanda i és d’una gran bellesa pels pètals grans i color intens que té. De fet, un 90% de les roses són importades mentre que un 10% són de producció nacional. Entre els nous països emergents en aquest sector apareix Kenya, que subministra, bàsicament, roses de colors; i Portugal.