Ensenyament ha mostrat la seva satisfacció per la sentència del TSJC, que avala la immersió lingüística. La consellera ha dit que la sentència constata que quan s’analitza bé el model d’immersió “se li reconeix la validesa”. Segons Rigau, l’actual model garanteix els drets dels alumnes que, quan acaben els seus anys d’ensenyament, poden dominar les dues llengues. “És una victòria del Parlament de Catalunya, que veu com les seves lleis són respectades”, ha dit la consellera.
Rigau ha dit que la immersió lingüística té més sentit que mai i que no hi ha perill de modificació: “Mentre es consideri que la normalització lingüística no parteix d’una realitat equivalent, entenem que no hi ha perill que es pugui modificar”. La consellera ha citat el pedagog català Alexandre Galí, i el seu mestratge: “No separeu mai els infants per raó de llengua”.
Unes demandes minoritàries
Rigau s’ha referit a “casos concrets” comunicats el 2005 i 2006 a la conselleria. Ha explicat que el sistema preveu l’atenció individualitzada que es pot fer en castellà, una demanda que s’ha de fer quan s’efectua la primera matrícula, i que en general “es dilueix en el propi marc docent”.
La consellera ha dit que el domini de les dues llengües possibilita l’ascensor social a Catalunya, i que això s’assoleix un cop acabat l’ensenyament obligatori: “Hem defensat sempre que el domini de les dues llengües a l’acabar l’educació obligatòria no depèn del nombre d’hores que es destini a cada llengua”.
Rigau ha descartat la imatge del mestre que controla en quina llengua s’expressen els seus alumnes: “Si un nen cau i es fa mal, el consolaràs en castellà. Els docents són persones, no comissaris lingüístics”, ha dit.