curs universitari 2023-24 catalunya

El rendiment acadèmic dels estudiants universitaris no s’ha vist afectat pel format de classes semipresencials que s’ha implantat a les facultats a causa de la pandèmia de coronavirus, segons el departament d’Educació que ha publicat algunes dades del curs universitari 2019-2020.

En el cas dels estudis de grau -sempre segons les dades que ha fet públiques el departament-, la taxa de crèdits superats respecte als crèdits matriculats va ser del 88,7 %. Això és un 3,3 % més d’aprovats que en el curs 2018-2019, quan el percentatge va situar-se en el 85,4 %.

En el cas dels màsters universitaris, la variació tampoc no ha estat significativa. El rendiment acadèmic registrat pel departament conclou que el curs 2019-2020 es van superar un 91,3 % dels crèdits matriculats, mentre que en el curs anterior van ser el 93,5 %, una variació del 2,2 %.

No augmenten l’abandonament ni el canvi d’estudis

També s’han mantingut estables les dades que fan referència a l’abandonament i al canvi d’estudis. En el curs 2019-2020 van deixar els estudis universitaris durant el primer curs el 8,4 % dels estudiants, gairebé un 1 % menys que el curs anterior, en què la taxa d’abandonament va ser del 9,2 %. A la resta de cursos, el percentatge va ser pràcticament el mateix en els dos cursos, amb pandèmia o sense: un 5,7 % en el 2019-2020 i un 5,9 % en el 2018-2019.

Pel que fa al canvi d’estudis, les dades també són estables, amb tendència lleugera de baixada. El percentatge del curs passat va ser del 8,2 % i, en el 2018-2019, del 8,6 %.

La por de les famílies

Les dades del Departament d’Educació s’han fet públiques després que moltes famílies amb alumnes al batxillerat hagin expressat el temor perquè les proves de selectivitat vagin pitjor després d’un curs de semipresencialitat.