L’Ajuntament calcula que les limitacions de trànsit que s’implementaran amb el sistema d’etiquetes de la DGT (que a partir del 2020 suposarà prohibir l’entrada dels vehicles més contaminants a la ciutat), ajudaran a reduir les emissions contaminants en un 15 %. És una de les conclusions que s’han donat a conèixer en el marc d’unes jornades sobre pol·lució atmosfèrica, que se celebren a El Born Centre de Cultura i Memòria fins demà. 125 experts de tot Europa posen en comú mesures que s’estan duent a terme a grans ciutats per limitar els efectes nocius del trànsit.

Els especialistes aplaudeixen les mesures que s’imposaran a Barcelona, però consideren que arriben tard. Xavier Querol, investigador de la plataforma Life, considera que cal reduir el parc mòbil dins de Barcelona al més aviat possible. Entre les mesures que proposa hi ha la implementació d’un peatge urbà. Posa com a exemple el cas d’Estocolm, que ha aconseguit reduir en un 30 % l’entrada de cotxes a la ciutat (en aquest cas, els conductors han de pagar 3,5 euros en les hores punta i un euro la resta del dia). Querol recorda que el 60 % dels cotxes que circulen per Barcelona, provenen de l’àrea metropolitana. Per això considera que és bàsic millorar el transport públic a la rodalia de Barcelona: fer-lo més ràpid, eficient i comfortable. Una altra de les mesures urgents és, segons Xavier Querol, la distribució urbana de mercaderies. Proposa que no es faci en les hores punta, quan hi ha els pics més alts de pol·lució i que els camions i furgonetes circulin per la ciutat quan hi ha menys trànsit.