És una operació que els tècnics han anat repetint per connectar els clients de nou a la xarxa. Aquest bar ha estat tres dies sense servei, però finalment aquest matí ha recuperat el gas. JOSÉ JORGE RODRÍGUEZ, propietari de La Terraza "Sí una buena noticia porque el jueves y el viernes estuvimos sin gas. Mucha gente ha venido y se ha tenido que ir porque no puedes abastecer con una cocina de cuatro fuegos y la plancha igual que con un hornillo." Com aquest bar, la pràctica totalitat de les 490 llars i locals afectats per la incidència han recuperat el subministrament de gas. Només queden pendents una seixantena de clients, sobretot naus industrials i alguns veïns que no hi eren en el moment de la visita dels operaris. DAVID QUESADA, veí "Estuvimos tres días sin gas, todo fue muy rápido, muchos camiones trabajando." MARÍA DELFINA GÓMEZ, veïna "Normal no debería ser en una ciudad como Barcelona." L'avaria es va originar dimecres al vespre quan una canonada d'aigua es va rebentar i amb la pressió va trencar també la del gas. Després d'extreure'n 60 mil litres d'aigua acumulada, Gas Natural ha informat que el problema s'ha resolt. Però els veïns hauran de conviure uns dies més amb les rases fins que es restitueixi totalment el paviment. "És la segona vegada en menys d'un any que una avaria deixa sense gas els veïns del Poblenou. Al febrer 4.500 es van quedar sense servei." Aleshores, el tall del servei es va allargar una setmana, ara s'ha solucionat en tres dies. L'Ajuntament de Barcelona ha obert un expedient informatiu a les companyies d'aigua i gas natural per determinar l'origen de la incidència.

Dimecres passat a les 23.15 h es va rebentar una canonada d’aigua al carrer de Pere IV. La pressió va trencar també la del gas i això va fer que la xarxa de distribució de gas a la zona s’omplís d’aigua. Durant les tasques de reparació, Gas Natural ha obert més de 50 rases per accedir a la seva canalització i treure més de 60.000 litres d’aigua acumulats en un quilòmetre i mig de tub de gas afectat.

Dijous la majoria dels 450 veïns afectats van recuperar el subministrament d’aigua a casa seva i comerços.

Pel que fa a la xarxa de gas, la companyia hi ha tingut treballant ininterrompudament una seixantena de persones, entre operaris i equips d’obra civil, per solucionar l’avaria. Tot i així, ahir una quarta part dels afectats -és a dir, més d’un centenar- encara no tenien gas a casa.

Tres dies sense gas

No ha estat fins a aquest matí que Gas Natural ha pogut restablir el subministrament a pràcticament tots els afectats per l’entrada d’aigua a la xarxa. Ara només queden alguns abonats sense connectar perquè, en no ser-hi a casa, els tècnics no hi han pogut entrar per fer les corresponents proves prèvies al restabliment del subministrament. Tampoc no tenen gas alguns edificis amb problemes a la instal·lació comunitària que cal resoldre abans de tornar a connectar-los a la xarxa.

Gas Natural ha habilitat un punt d’informació a l’hotel Pere IV per als afectats i ha reforçat l’atenció al telèfon 900 750 750.

L’Ajuntament ha obert un expedient informatiu a les companyies d’aigua i de gas per aquesta avaria, que ha afectat les illes compreses entre els carrers d’Àlaba, Zamora, Almogàvers i Pujades. És la segona vegada en un any que passa una incidència similar a l’àrea del Poblenou.