El conseller d'Interior, Felip Puig, se'n va assabentar per la ràdio, i el conseller de Territori i Sostenibilitat, per Twitter. Durant deu minuts, entre un quart i cinc i dos quarts d'onze, l'aeroport del Prat es va quedar sense subministrament elèctric i la situació no es va comunicar a Protecció Civil. Per això, la Generalitat ha anunciat que obrirà un expedient informatiu a Aena, ja que no va poder activar les alertes del pla Aerocat. A causa de l'apagada, onze vols van haver de ser desviats a altres aeroports. L'empresa gestora de l'aeroport, Aena, no ha volgut fer cap declaració a BTV. Sí que ens ha fet arribar unes declaracions que la mateixa empresa ha preparat per enviar als mitjans, i que explica la hipòtesi de l'avaria elèctrica. FERNANDO ECHEGARAY, director de l'Aeroport de Barcelona-el Prat "Estem fent des de fa uns mesos unes obres de millora al camp de vol, i sembla que un dels cables que alimenta un part del camp de vol, doncs ha estat afectat." El que de moment queda sense resposta és per què no va funcionar a temps el subministrament elèctric alternatiu de l'aeroport. Ara, la conselleria d'Interior n'analitzarà els fets.

Un tall en un cable elèctric podria ser la causa de l’avaria que va deixar sense llum durant deu minuts les pistes de l’aeroport de Barcelona-el Prat. El tall d’un cable elèctric podria ser la causa de l’avaria, segons el director de la infrastructura, Fernando Echegaray. Una màquina podria haver trencat el cablejat durant l’execució d’uns treballs. Tot i això, continuen les investigacions.

La incidència va obligar a desviar 11 vols en una hora de molta intensitat d’arribades. El conseller d’Interior, Felip Puig, ha obert un expedient informatiu a l’Aeroport de Barcelona-el Prat i a Aena per no avisar el Departament d’Interior de la incidència. Fet, diu, que va impedir activar el pla d’emergències aèries.

Puig se n’hauria assabentat aquest matí per la ràdio i el conseller de Territori, Lluís Recoder, per Twitter.

La direcció de l’Aeroport de Barcelona-el Prat ha assegurat aquest matí que tan bon punt es va assabentar de la incidència va activar el protocol: informar-ne les companyies aèries, que n’haurien d’haver informat els seus passatgers. També, segons la direcció,  es va informar de la incidència per les pantalles de les terminals.

Aquest dimecres a la tarda, en canvi, Aena ha contradit la direcció del Prat, en al·legar que no va avisar el Govern del problema elèctric perquè no el va considerar una emergència. La Generalitat investiga les causes de l’apagada i obrirà un expedient informatiu a l’ens gestor de l’aeroport i a la direcció del Prat per no haver activat el Pla especial per a emergències aeronàutiques (Aerocat).

Per la seva banda, Aena ha enviat un comunicat en què assegura que cap avió no va declarar una emergència i que no es va haver d’activar cap protocol per a aquests casos. En concret, assegura que no va caldre aplicar el Pla d’emergències aeronàutiques, el protocol establert pel Ministeri de Foment. Des de Protecció Civil han puntualitzat que en un cas com el d’ahir,  sempre s’ha de mantenir informat el govern, i a partir d’aquí, Protecció Civil decideix la gravetat dels fets i si activa l’Aerocat.